MOBIL.sk MOBIL.sk

Ako na internete vytvoriť virálny obsah? Toto je našich 10 tipov!
zdroj: MOBIL.sk

Ako na internete vytvoriť virálny obsah? Toto je našich 10 tipov!

Každý chce sledovanosť, každý chce followerov a každý chce lepšie čísla. Nimi sa totiž v dnešnej dobe meria úspech. Ale ako dosiahnuť, aby čokoľvek, čo večer nahrám na Facebook alebo Instagram, malo ráno tisíce zdieľaní?

Virálny obsah má okolo seba zvláštnu auru, ktorá sa svetom šíri rýchlejšie než chrípka. Ide o produkt ľudskej tvorivosti, ktorý vám pri výrobe nezaberie veľa času, ale na druhej strane z vás môže urobiť hviezdu. A to doslovne z večera do rána.

Pri vytváraní virálu je potrebné dbať najmä o správny typ obsahu zverejnený v spránom čase a zároveň zabezpečiť, aby sa dostal k tým správnym ľuďom. A k tomu všetkému potrebujete ešte aj nejakú tú dávku šťastia. Ako vidíte, jednoduché to zrovna nie je, ale nemožné tiež nie. Tu je 10 tipov, ktoré majte na pamäti, pokiaľ sa snažíte vytvoriť niečo virálne.

1 z 10 // Anglicky vs. Slovensky

anglicky vs slovensky

Keď vytvárate virálny obsah, majte na pamäti svoje publikum. Na jednej strane môžete vytvoriť niečo dokonalé v slovenčine, čo môže byť zdieľané medzi slovákmi a čechmi, ale anglicky hovoriacich ľudí je na svete tisícnásobne viac. Aby ste však takéto publikum oslovili, mali by ste zvládať jazyk na dobrej úrovni a dokázať sa hrať so slovíčkami. Dobrou cestou je vytvoriť niečo v materinskom jazyku a potom si to nechať preložiť do angličtiny. Teda pokiaľ vo svojom výtvore budete vidieť potenciál.


2 z 10 // Sústreďte sa na aktuálne témy


donald-trump-1708433_1280Ak je niečo aktuálne, ľudia sa o tom chcú dozvedieť čo najviac a vyhľadávajú. To podstatne zvyšuje šance, že váš meme obrázok alebo video nájdu tí, ktorým to je určené. Ľudia hľadajú na Google, na Twitteri, na Instagrame, jednoducho všade. Ak chcete vedieť, ktoré témy sú zaručene "IN", skúste pohľadať v Google News alebo v Google Trends. Asi najväčším rodiskom noviniek je dnes sociálna sieť Twitter. Už hľadáte?

3 z 10 // Urobte skvelé video


people-3159175_1280Nie je podstatné, akú oblasť alebo formát videa si vyberiete. Hlavne urobte niečo na tému, v ktorej sa cítite ako doma. Videá sú dôležitou súčasťou moderného webu a na sociálnych sieťach sú zdieľané ako divé. Keď ho nahráte na YouTube, Vimeo alebo Facebook a objavia ho ľudia, ktorým sa bude páčiť, čo vidia, celú prácu urobia za vás. Vaše video sa rozšíri, ani nebudete vedieť ako.

4 z 10 // Kľúčové slová, značky a hastagy


social-media-640543_1280Pamätajte, že všetci hľadajú na základe kľúčových slov, fráz a značiek. Tie sú preto pre váš virálny výtvor veľmi dôležité. Práve pomocou nich totiž môžete ľuďom uľahčiť cestu k nemu. Kľúčové slová váš obsah definujú. Preto sa presvedčte, že ste do nadpisu, popisu alebo značiek umiestnili tak veľa kľúčových slov presne definujúcich váš obsah, koľko sa len dá. Pri sociálnych sieťach sa sústreďte aj na hashtagy.

5 z 10 // Pomoc uznávaného influencera


maxresdefaultInfluenceri sú mediálne známe osoby, ktorých názor má váhu a ľudia ich sledujú a počúvajú. Mnohým k viralite dopomohli práve tieto osoby. Pokiaľ urobíte obsah poukazujúci na známu osobnosť alebo obsah uťahujúci si z takejto osobnosti a daná osoba si zo seba dokáže robiť srandu tým, že prezdieľa váš výtvor, môžete sa dostať do pozornosti más. Potom sa už len veziete. Nie je jednoduché zviditeľniť sa týmto spôsobom, ale aj toto je cesta.

6 z 10 // Zmysel pre humor


smiley-1041796_1280Zdieľajúci ľud zbožňuje humor. Ten nás totiž drží nad vodou, aj keď nie je na chleba. A väčšina si nenechá ujsť príležitosť podeliť sa s niečím, čo je nové a čo ich zabavilo, pretože pokiaľ s tým prídu skôr ako ostatní, zvyšuje to ich status na sociálnych sieťach. Pokiaľ vo vás teda drieme zabávač, vypustite ho von a internet sa vám možno odmení virtuálnou slávou. Na virálny obsah sa zameriavajú weby ako BuzzFeed alebo BoredPanda. Môžete tam čerpať inšpiráciu.



7 z 10 // Urobte súťaž


megaphone-3160470_1280Pokiaľ máte obsah, ktorý nie je vtipný alebo inak zaujímavý na prvý pohľad, ale má svoju hodnotu, urobte súťaž. Ľudia milujú súťaže a rovnako pocit, že môžu iečo získať. Ak im čokoľvek hodnotné ponúknete za like, zdieľanie alebo sledovanie vášho profilu, pôjdu do toho. Súťaže sú skrátka veľmi dobrou voľbou, pokiaľ si chcete udržať svoje publikum činné alebo získať nové.

8 z 10 // Použite tak veľa vizuálneho obsahu, koľko sa len dá


book-3153016_1280Čo je jednoduchšie, prečítať si text alebo pozrieť obrázok či animovaný gif? Pozornosť bežného používateľa internetu sa z roka na rok skracuje. Máte teda oveľa väčšiu šancu zaujať vizuálnym obsahom než textom (česť výnimkám). Texty si ale môžete dovoliť najmä vtedy, keď už nejakú tú pozornosť ako influencer máte. Sociálne média sa sústredia na vizuálny obsah a ten je pre ľudí v krátkom čase oveľa čitateľnejší než text. Facebook, Tumblr, Pinterest, Instagram. Všetky tieto platformy sa sústreďujú na vizuálny obsah. Využite to.


9 z 10 // Prídite s niečím novým, čo sa ľudí dotkne


house-is-upside-down-992601_1280Ja viem, tiež to nie je najľahšie. Všetko tu už bolo. V dnešnej dobe už v podstate nič nie je novinkou. Skúste ale použiť novátorský prístup. Zvoľte formu, ktorá tu ešte nebola a kľudne môže byť kombináciou už tých zabehnutých. V druhom rade sa nezabudnite ľudí "dotknúť". Zvieratká, deti, príbehy, národné témy, bizarnosti, to všetko v ľuďoch vyvoláva emócie a tie sú pohonnou jednotkou pre ich záujem a angažovanie sa. Keď sa trafíte do čierneho, dostanete like a váš obsah sa bude zdieľať.

10 z 10 // Šokujte alebo sa angažujte v kontroverzných témach


me-1767683_1280V podstate ide o niečo podobné ako v predchádzajúcom bode. Akurát v tomto prípade skôr vzbudíte negatívne alebo ostré emócie. Za predpokladu, že sa nebojíte kritiky, hnevu alebo dokonca osočovania a viete si veci obhájiť s chladnou hlavou, je aj toto cesta. Vyhlásenia, obrázky a videá na kontroverzné témy zdvihnú vlnu emócií. Mnoho ľudí vás bude neznášať, ale masy zároveň milujú silné osobnosti s názorom a vždy existuje skupina tých, ktorej to bude sympatické. Títo jedinci sa za vás postavia a budú sa biť ako draci, aby vás obhájili. Nech už to dopadne akokoľvek, či vás budú mať radi alebo vás budú nenávidieť, budete mať svoj virálny obsah. A o to nám dnes predsa išlo.

Najnovšie z kategórie: Tipy & Triky

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio