Mobil.sk Mobil.sk

Spoločnosť OnePlus mení logo. Chce ním osviežiť vizuálnu identitu značky
zdroj: OnePlus

Spoločnosť OnePlus mení logo. Chce ním osviežiť vizuálnu identitu značky

Značka OnePlus mení vizuálnu podobu loga aj reklamného sloganu.

Spoločnosť OnePlus je relatívne mladou spoločnosťou. V decembri roku 2013 ju ako čínsky startup v Šen-čene založili Pete Lau a Carl Pei. Pozornosť všetkých si však tento projekt získal až v apríly roku 2014, keď predstavil svoj prvý mobil, zabijaka vlajkových lodí, smartfón OnePlus One. Ten mal špecifikácie ako tie najvybavenejšie mobily tej doby, akutrát stál polovicu.

Značka to docielila tým, že smartfón navrhovala menšia skupina ľudí s bežne dostupných komponentov a značka dlhšiu dobu odmietala investovať peniaze do reklamy. Oneplus je dcérskou spoločnosťou čínskeho technologického giganta BBK Electronics, ktorá vlastní aj značky Vivo, Realme či Oppo.

oneplus
Staré a nové logo spoločnosti OnePlus / zdroj: OnePlus

OnePlus má za sebou už niekoľko rokov pôsobenia a môžeme povedať, že úspešných. Ide o globálny projekt BBK Electornics, ktorý na svetovom trhu predáva ich čínske produkty. BBK teda nemusia celý vývoj zariadení podriaďovať svetovému trhu. Vyvíjajú si smartfóny pre domáci čínsky trh a OnePlus ich upravuje pre chute Američanov, Európanov a zvyšok sveta.

OnePlus počas rokov viackrát zmenili stratégiu, no logo ostávalo rovnaké. Teraz je čas na zmenu. Nové rogo vyzerá na prvý pohľad rovnaké, ale je v ňom viacero zmien. Zmizla červená podkladová farba v názve, samotný názov má iné (a hrubšie) písmo a zväčšilo sa aj "plusko" v logu. Poslednou zmenou je iný typ písma použitý pre jdenotku v logu. Podobná zmena sa udiala aj pri reklamnom slogane "Never settle", ktorý sa dá voľne preločiť ako "Nekdy sa s ničím neuspokoj".

oneplus
Stará vs. nová podoba reklamného sloganu spoločnosti / zdroj: OnePlus

"OnePlus nemení to, kým sme, ale posilňuje to, čo za čím stojíme - pravého ducha sloganu Never Settle. Všetko dizajnujeme pre našich používateľov. Cítime, že tieto zmeny zachovávajú ikonické prvky našej značky, ktoré sú milované našimi pracovníkmi a našou komunitou, zatiaľ čo do našej vizuálnej identity vnášajú vzrušenie a rovnováhu," hovorí o zmene Mats Hakansson, globálny šéf kreatívy.

"Vynovené logo vytvára jasnejšie spojenie medzi symbolom a značkou a zároveň umožňuje flexibilnejšiu aplikáciu a lepšiu rozpoznateľnosť značky v digitálnych médiách," dodáva.

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: OnePlus

Pozri viac

Fun rádio