MOBIL.sk MOBIL.sk

Umelci na Twitteri geniálne napálili botov, ktorí im kradli obrázky a potláčali ich na tričká!
zdroj: moteefe.com

Umelci na Twitteri geniálne napálili botov, ktorí im kradli obrázky a potláčali ich na tričká!

Umelci na Twitteri majú už dlhší čas problém s predajcami tričiek, ktorí nelegálne kradnú ich diela. Pochybné online obchody využívajú botov, ktorí zbierajú ich obrázky a následne ich nechávajú automaticky potlačiť na tričká, hrnčeky či iný tovar. Zarábajú tak na cudzích výtvoroch, pričom umelcom z predaja týchto predmetov nejde ani cent.

Umelec menom Rob Schamberger prišiel na to, ako títo boti fungujú: „Nikdy, naozaj nikdy nekomentujte niekoho umenie na Twitteri so slovami, že chcete mať tričko s touto potlačou. Účty botov na to narazia a následne umelecké dielo ukradnú. Potom sa to stane nočnou morou pre umelcov, ktorí sa snažia tento tovar dostať preč.“

zdroj: @robschamberger | twitter.com

Problém je ten, že na oficiálny boj proti stránkam, ktoré sa takto snažia zarobiť na malých umelcoch, je náročný. Vyžaduje si súdne spory, na ktoré často nemajú peniaze. Preto sa rozhodli bojovať proti nim inak. Začali zdieľať rôzne odkazy a svojich fanúšikov poprosili, aby pod ne napísali vetu: „To chcem mať na tričku.“ A ukázalo sa, že to skutočne funguje. Boti tieto odkazy vzali, vytvorili z nich tričká a začali predávať.

Ilustrátorka Nana napríklad zavesila na Twitter odkaz: „Táto stránka predáva UKRADNUTÉ umelecké diela, nekupujte si od nich nič!“ Na eshope motefee.com sa krátko na to objavilo tričko s týmto dizajnom:

zdroj: @Hannahdouken | twitter.com
moteefe.com

Ďalší umelci však zašli ešte ďalej a nestačilo im len informovať zákazníkov pochybných predajcov. Chceli, aby sa na nich spustila vlna žalôb od veľkých spoločností. Nirbion zverejnil obrázok malého Yodu zo Star Wars s popisom: „Som to ja, oficiálny Baby Yoda™ a toto je oficiálny merch zo stránky s povolením od DISNEY®. Chcem mať toto ukradnuté umenie na „T“ ričku.“ Aj toto začali webstránky predávať napriek tomu, že Yoda je registrovaná značka.

zdroj: Bored Panda, compedxmas.com

Či sa s pochybnými predajcami budú veľké spoločnosti ako Disney súdiť, je otázne. Umelci však ukázali, že nie sú bezmocní a takýmto vtipným spôsobom poukázali na vážny problém. A nám, ich fanúšikom, dávajú jasný odkaz – nikdy nekomentujte príspevky s tým, že chcete mať ich obrázky na tričku.

zdroj: @SephWan | twitter.com

Najnovšie z kategórie: Príbehy

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio