MOBIL.sk MOBIL.sk

Black Friday v Amerike ukázal, že smartfóny budú pri online nákupoch v budúcnosti zohrávať dôležitú úlohu
zdroj: wikimedia.org

Black Friday v Amerike ukázal, že smartfóny budú pri online nákupoch v budúcnosti zohrávať dôležitú úlohu

Analytici predpovedajú nakupovaniu cez smartfóny veľkú budúcnosť.

Black Friday je konzumný sviatok, ktorý sa zrodil v Amerike, no pomaly sa udomácňuje aj v našich podmienkach. Spoločnosti ponúkajú na svoje produkty výrazné zľavy, čo spôsobuje boj zákazníkov o tovar v predajniach, ale tiež bujné nakupovanie online. Analýza ukazuje, že tento fenomén sa v budúcnosti pravdepodobne plne presunie do online prostredia, kde budú významnú rolu zohrávať práve smartfóny.

online nakupovanie smartfony
Mohamed Hassan / Pxhere

Rôzne spoločnosti po piatkovom Black Friday zverejnili štatistiky predaja v Amerike. Nakupovalo sa vo veľkom a čoraz výraznejšie narastá podiel nákupov cez mobil. Smartfóny sa tak v najbližších rokoch stanú primárnym nakupovacím prostriedkom. Dobrou správou pre obchodníkov je, že cez online obchody sú ľudia ochotní utratiť viac peňazí než na predajniach, čo spôsobí vyššie priemerné tržby.

Spoločnosť Adobe zverejnila svoju analýzu celkových nákupov v priebehu Black Friday 2019. Celkovo sa online predalo tovaru za 7,4 milióna dolárov, pričom nákupy za sumu až 2,9 milióna dolárov boli urobené použitím smartfónov. Nákupy cez mobil tvorili až 40 % celkových objednávok, čo je nárast až o 29 % v porovnaní s minulým rokom. Informoval o tom Taylor Schreiner, hlavný analytik Adobe Digital Insights. Zákazníci tak čoraz viac uprednostňujú nákup v pohodlí domova pred dlhými radmi v obchodoch.

black friday
Powhusku / WIkimedia.org

Ďalším ukazovateľom hovoriacim v prospech smartfónov je celkový objem nákupov, ktoré majú základ v použití smartfónu. Aj napriek tomu, že ľudia momentálne ešte stále radšej nakúpia online produkty prehľadne prostredníctvom počítača, až 61 % z nich si tento tovar prezralo alebo prvotne vyberalo na smartfóne. Adobe Digital Insights tiež zverejnili najlepšie predávané produkty cez Black Friday 2019. Sú nimi počítače Apple, slúchadlá AIrPods, televízory Samsung alebo hracia konzola Nintendo Switch. Z hier boli najpredávanejšími titulmi FIFA 2020 a Madden 20. Medzi hračkami si najlepšie počínal tovar so značkami LOL Surprise, Paw Patrol a Frozen 2.

Hoci spoločnosť Adobe predpovedala predaje vo výške až 7,5 miliardy dolárov, ľudia nakúpili o niečo menej tovaru. Pri celkovom pohľade však ide o druhý najúspešnejší deň z hľadiska tržieb v amerických obchodoch v histórii. Titul najúspešnejšieho dňa z hľadfiska tržieb si drží Cyber Monday 2018 - pondelok po Black Friday. Aj dnešný Cyber Monday tak ešte v tomto rebríčku môže zamiešať karty. Adobe totiž na dnešok predpovedá predaje vo výške rekordných 9,4 milióna amerických dolárov.

zdroj: adobe.com

Najnovšie z kategórie: Magazín

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio