MOBIL.sk MOBIL.sk

Instagram prináša nakupovanie budúcnosti: Produkty si môžeme vyskúšať pomocou rozšírenej reality
zdroj: Instagram

Instagram prináša nakupovanie budúcnosti: Produkty si môžeme vyskúšať pomocou rozšírenej reality

Nová funkcia sa nazýva „Try it On“ a umožňuje otestovať okuliare či kozmetiku ešte pred tým, ako si ich kúpite.

Instagram nám prináša novú funkciu, ktorá umožňuje virtuálne vyskúšanie produktov pomocou kamery a technológie rozšírenej reality. Spoločnosť oznámila, že spolupracuje s viacerými značkami, ktoré túto možnosť ponúkajú. Hlavnou myšlienkou je, aby mohli zákazníci zistiť, ako na nich bude konkrétny produkt vyzerať bez toho, aby museli navštíviť kamennú predajňu.

Nová funkcia funguje na technológii Spark AR, ktorá poháňa väčšinu Instagramových kamerových efektov a používa sa aj pri reklamách Facebooku s rozšírenou realitou. Nová funkcia je zatiaľ obmedzená len na produkty spojené s kozmetikou a okuliare. Jednou z nich je napríklad Ray-Ban alebo Warby Parker. V budúcnosti ale chce Instagram portfólio ponúkaných produktov rozšíriť.

K AR efektom sa môžete dostať tak, že spoločnosť označí svoj produkt na vyskúšanie v príspevku. Po kliknutí na produkt sa vám okrem ceny a možnosti pridať do košíka ukáže aj funkcia „Try ot On,“ teda vyskúšanie. Následne sa vám otvorí fotoaparát, podobne ako pri fotení Príbehu a rozšírená realita vám na tvár doplní kozmetiku alebo okuliare.

Okrem praktického rozmeru, má nová funkcia výhodu aj v podobe propagácie spoločností. Možnosť vyskúšať si produkt priamo na vlastnej koži pomocou rozšírenej reality je zaujímavé lákadlo, ktoré určite pritiahne pozornosť. Navyše, Instagram očakáva, že užívatelia budú svoje fotografie s týmito virtuálnymi produktami ďalej zdieľať cez Príbehy a dostanú sa tak k ešte viac ľuďom.

Najnovšie z kategórie: Rozšírená realita

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio