MOBIL.sk MOBIL.sk

Väčšina užívateľov by používala Facebook, YouTube či Whatsapp aj keby za ne musela platiť!
zdroj: pxhere.com

Väčšina užívateľov by používala Facebook, YouTube či Whatsapp aj keby za ne musela platiť!

Tie najväčšie sociálne siete a aplikácie sú ziskové aj napriek tomu, že sú úplne bezplatné. Spoločnosti na nich zarábajú len vďaka reklamám. Najnovší prieskum sa rozhodol pozrieť na to, či by si užívatelia týchto populárnych aplikácií boli ochotní za ne aj zaplatiť a tiež to, ako by sa zmenili ich ročné tržby.

Prieskum robila stránka mcguffincg.com a zamerala sa na tie najpopulárnejšie bezplatné aplikácie. Spýtala sa celkovo 2000 respondentov na to, či by boli ochotní platiť mesačný poplatok za ich obľúbené appky, ak by nemali inú možnosť. Spýtali sa tiež na to, koľko maximálne by za aplikácie zaplatili. 

V prieskume sa pýtali na celkovo 16 obľúbených aplikácií, medzi ktorými boli sociálne siete ako Facebook, Twitter či Instagram, komunikačné aplikácie ako Messenger či FaceTime a tiež služby ako Google Maps alebo Google Drive.

Ukázalo sa, že vo všetkých prípadoch by väčšina respondentov bolo ochotných platiť mesačný poplatok. Najlepšie na tom bola aplikácia WhatsApp, ktorej by aj napriek spoplatneniu zostalo verných až 89 percent. Veľmi dobre ale dopadli aj aplikácie Google Drive (79%), LinkedIn (79%) a služba na videohovory od Apple FaceTime (79%). 

zdroj: mcguffincg.com

Čo sa týka samotnej sumy, ktorú by boli užívatelia ochotní zaplatiť, najlepšie dopadol YouTube. Až 72% opýtaných by si zaň zaplatili, pričom priemerná mesačná suma, ktorú by boli ochotní obetovať, bola 3,76 eur. Na druhom mieste bol Google Maps so sumou 3,11 eur a Google Drive s 2,96 eurami. 

V rámci prieskumu sa tiež rozhodli pozrieť na to, ako by si jednotlivé aplikácie polepšili, ak by sa rozhodli vzdať reklám a svoje služby spoplatniť. Ukázalo sa, že mnohým by sa tento biznis model vyplatil. Reddit by si napríklad prilepšil o 10 771%, keďže jeho príjem za reklamy je 68,9 milióna eur a v prípade mesačného predplatného by získal až 7,4 miliardy. Na druhom mieste bol YouTube (1928%) a Pinterest (563%).

zdroj: mcguffincg.com

Nemusíme sa ale báť, že sa veľké spoločnosti po pozretí tohto prieskumu rozhodnú svoje služby spoplatiť. Faktom je, že šlo len o malú vzorku ľudí a ako všetci vieme – ľudia občas hovoria niečo iné, ako si v skutočnosti myslia. Otázkou je, či by skutočne tak veľa ľudí bolo ochotných platiť za svoje obľúbené aplikácie a stránky. Čo si o tom myslíte vy? Boli by ste ochotný mesačne platiť za Facebook, Instagram či Messenger?

Najnovšie z kategórie: Appky / Soft / Hry

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio