MOBIL.sk MOBIL.sk

Takto sa darí jednotlivým značkám vyrábajúcim smartfóny!
zdroj: MOBIL.sk

Takto sa darí jednotlivým značkám vyrábajúcim smartfóny!

Rok sa pred niekoľkými týždňami prehupol cez svoju polovicu, a to znamená, že výrobcovia smartfónov postupne zverejňujú štatistiky predaja a finančné výsledky za druhý polrok. Ako sa darilo Applu, značke Huawei alebo Sony?

Huawei

Značka Huawei to v tomto roku nemá ľahké, no napriek tomu sa jej darí. V minulom roku prekonala magickú hranicu 200 miliónov predaných smartfónov a tento rok to bude pravdepodobne ešte viac. Za prvý polrok má totiž na konte predaj až 118 miliónov kusov smartfónov, čo je o 24 % viac než v minulom roku. Vďačí za to najmä domácemu čínskemu trhu, ktorý firmu frží nad vodou, aj keď je Huawei na americkej čiernej listine spoločností.

huawei.jpg
wikipedia.org

Hoci zástupcovia firmy priznávajú, že to nemajú ľahké, chcú pokračovať v inováciách a predajoch aj v oblasti 5G sietí. Tu spoločnosť narástla o 23,2 % oproti minulému roku, keď vo vyše 50 komerčných zákazkách dodala 150 tisíc základňových staníc pre 5G siete. Stúpajú aj predaje počítačov, tabletov a smart elektroniky Huawei.

Samsung

Juhokórejský výrobca nemá výsledky predajov zlé, ale spoločnosti klesá zisk. Samsung dopláca najmä na to, že mobilný biznis sa mení a spomaľuje. Po ich čipoch a pamätiach je menší dopyt, ľudia kupovali menej vlajkových lodí radu Galaxy S, pretože sú relatívne drahé a medzigeneračne neprinášajú toľko noviniek ako v minulosti. Naopak, smartfóny strednej a nižšej kategórie od Samsungu si ľudia kupujú stále viac. Samsung tak medziročne predal viac smartfónov, tie však majú nižšiu maržu, takže zisk spoločnosti klesá.

samsung
samsung (wikipedia.org)

Apple

Spoločnosť Apple sa tiež potýka s prepadom predajov mobilov. Oproti predchádzajúcemu druhému štvrťroku predaj iPhonov klesol o 13,1%. Kým v Amerike, Japonsku či pacifickej Ázii predaje rástli, v Európe a Číne sa zariadenií od Apple predalo menej ako v minulosti. Ostatným divíziám sa však všeobecne darilo. Apple tento scenár predpovedal už dávnejšie, preto sa snaží prísť na trh so službami, ktoré by nahradili zisky z predaja iPhonov, dojnej kravy spoločnosti. V auguste Apple uvedie na trh svoju kreditku Apple Card a na jeseň by sme sa mali dočkať nových iPhonov, iPadov či redizajnovaného Macbooku Pro so 16-palcovým displejom.

Apple-iPhone-Xs-combo-gold-09122018.jpg
Apple

Nokia

Nokii sa systematicky darí. V druhom štvrťroku predala medziročne o 20 % viac mobilov a celkovo dodala na trh 4,8 miliónov zariadení. Tajomstvo jej úspechu spočíva v tom, že sa zameriava na strednú a nižšiu kategóriu zariadení, ktoré si nevyžadujú toľko investícií. Nokia je zároveň stále výrobcom tlačidlových mobilov, po ktorých je aj v dnešnej dobe vysoký dopyt. Celkovo jej patrí 9. miesto v globálnom rebríčku výrobcov mobilov.

nokia mobily ilustračné symbian
wikimedia.org

Sony a LG

Spoločnosti Sony a LG majú problémy pritiahnuť zákazníkov a ich predaje naďalej klesajú. Hoci značka LG predala v druhom štvrťroku o 6,8 % mobilov viac, medziročne jej predaje poklesli o 20 %. Scenár u Sony je podobný. Medziročný pokles predajov o 15 % naznačuje krušné časy.

xiaomi mi 9
Weibo

Zvyšní výrobcovia ako XIaomi, Oppo, Vivo či Lenovo si udržujú svoje pozície a predali zhruba rovnaký počet smartfónov ako v minulosti. Keďže sa mobilný biznis mení veľmi rýchlo, je dôležité, aby sa mu spoločnosti boli schopné prispôsobiť. V opačnom prípade môžu skončiť v prepadlisku dejín. Presvedčili sme sa o tom už niekoľkokrát.

Najnovšie z kategórie: Mobily

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio