MOBIL.sk MOBIL.sk

Tento typ videí je na YouTube najsledovanejší!
zdroj: MOBIL.sk

Tento typ videí je na YouTube najsledovanejší!

YouTube je najväčšia platforma s videami na internete, ktorú mesačne používa viac ako 1,5 miliardy používateľov. Na YouTube je nájdete doslova všetko. Hudbu, filmy, reklamy, cestopisy, recenzie, recepty, talkshow a mnoho iného. Viete však, ktorý typ videí je najsledovanejší? Čítajte ďalej.

Na túto otázku sa rozhodlo nájsť odpoveď výskumné stredisko Pew. To sa zameralo na zhruba 40 tisíc kanálov s najviac odoberateľmi a podrobne ich sledovalo v priebehu jedného týždňa. Každý kanál musel mať pritom viac než 250 tisíc odoberateľov. Prvým veľkým prekvapením bolo, že hoci sú USA krajinou s najaktívnejšími používateľmi stránky YouTube (v roku 2018 ich bolo 180 miliónov), len 17 % z obrovského množstva sledovaných videí bolo v angličtine. YouTube sa teda etabloval v krajinách po celom svete.

Najodoberanejším kanálom súčasnosti je indický kanál T-Series, kde odoberatelia nájdu hudbu z Bollywoodskych filmov. Ten má momentáne 106 miliónov odoberateľov. Kanál Pew sa však zameral najmä na anglické videá a rozdelil ich do rôznych kategórií. Chcel sa tak vyhnúť skresleniu výsledkov hudobnými kanálmi, ktoré sú okrem indie populárne aj v iných veľkých krajinách.

youtube.jpg
MOBIL.sk

Po prezretí výsledkomv výskumníci z Pew zistili, že jedno z piatich videí na YouTube je venované hrám. Podľa nich je zaručený úspech, pokiaľ urobíte video z hrami, ktoré priťahujú najmä mladšie ročníky. Či už je to gameplay hry Fortnite alebo Minecraft, takéto videá majú priemerný počet vzhliadnutí až 120 tisíc. Podobným spôsobom sa ritom na výslnie dostali aj slovenskí youtuberi.

Ďalšou zlatou baňou pre tvorcov sú videá, ktoré sú zamerané na deti alebo sú deti priamo ich súčasťou. Takéto videá mali asi trikrát viac pozretí než akákoľvek iná kategória. The Wallstreet Yournal však nedávno prišiel s informáciou, že YouTube presunie všetky takéto videá na detskú platformu YouTube Kids, aby deti neprichádzali do kontaktu s menej vhodným obsahom, ktorý sa im môže zamiešať medzi ich obľúbené videá.

Na druhej strane spoločnosť Pew našiel odpoveď aj na otázku, ktorá skupina videí je najmenej obľúbená a odpoveďou zrejme nikoho neprekvapila. Videá s politickým obsahom mali úplne najmenej videní aj v prípade, že boli nahrané na najsledovanejších kanáloch. Ich vzhliadnutia dosahovali len 4 % čísel ostatných videí. Pokiaľ sa teda chcete stať YouTuberom, rozhodne by ste nemali začať tvoriť videá, v ktorých budete rozoberať politiku.

Najnovšie z kategórie: YouTube

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio