MOBIL.sk MOBIL.sk

Návrhy YouTube videí sú vraj pre ľudskú mentalitu toxické! Tvrdí to človek, ktorý pracoval pre Google
zdroj: VICE News (HBO) / YouTube

Návrhy YouTube videí sú vraj pre ľudskú mentalitu toxické! Tvrdí to človek, ktorý pracoval pre Google

Pokiaľ sa jedná o akýkoľvek produkt alebo službu súčasnosti, obraz akým ho vnímame je z veľkej časti tvorený najmä marketingom, ktorý ho sprevádza. Realita však môže byť značne odlišná. O jeden takýto prípad sa postaral bývalý zamestnanec spoločnosti YouTube, ktorý vytvoril algoritmus pre zobrazovanie odporúčaných videí.

Odporúčané videá sú tie, ktoré sa vám zobrazujú v postrannom panely, kým pozeráte aktuálne video. Podľa všetkého by malo ísť o videá s podobným obsahom, čo vám v konečnom dôsledku môže pomôcť nájsť čo hľadáte či objaviť niečo nové v problematike, ktorá vás zaujíma. Podľa bývalého zamestnanca spoločnosti YouTube, je však všetko inak.

Guillaume Chaslot je človek, ktorý v minulosti pracoval v Google práve na algoritme pre odporúčané videá. Momentálne stojí na "druhej strane" barikády a založil projekt AlgoTransparency, aby upozornil na problém spoločností zarábajúcich na reklame. Chaslot konkrétne tvrdí, že YouTube vám nenavrhuje videá na základe toho, čo by vás mohlo zaujímať, ale predkladá vám obsah, pri ktorom je najpravdepodobnejšie, že ho budete pozerať čo najdlhšie.

Je pri tom jedno, či pôjde o kvalitné video alebo 15 minútový zostrich vracajúcich mačiek. Ide im o to, aby ste YouTube pozrerali čo najdlhšie a aby sa vám prehralo čo najviac reklám. "Odporúčané videá boli navrhnuté, aby ste mrihali svojim časom," hovorí. Najviac sa toto darí rôznym konšpiračným správam, hoaxom, virálnym videám a podobne. Pokiaľ zásadným spôsobom neporušujú pravidlá YouTube, spoločnosť je veľmi angažovaná v ich navrhovaní, pretože spĺňajú to, čo majú.

Spoločnosť Google s Chaslotom, samozrejme, nesúhlasí. Bývalý zamestnanec však tvrdí, že pokiaľ sa odporúčania týkajú zábavných, herných či hudobných videí, odporúčania sú pracujú tak ako by mali. V skratke to teda znamená, že čím viac bizarné sú vaše videá, tým pravdepodobnejšie ich YouTube bude húfne navrhovať. Preto sme dnes svedkovia paradoxu, keď kvalitný obsah a jeho tvorcovia majú so sledovanosťou problémy, kým bizarné videá bez hodnoty sa stávajú virálnymi. Je to síce choré, ale treba sa s tým zmieriť. Toto je realita, v ktorej žijeme.

Najnovšie z kategórie: YouTube

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio