MOBIL.sk MOBIL.sk

Neurológ varuje pred aplikáciami na meranie spánku. Môžu viac uškodiť ako pomôcť!
zdroj: pexels.com

Neurológ varuje pred aplikáciami na meranie spánku. Môžu viac uškodiť ako pomôcť!

Dr. Guy Leschziner varuje každého, kto používa aplikácie či zariadenia na meranie spánku. Myslí si, že nie sú ani zďaleka tak presné, ako sa hovorí a zaznamenal už aj ľudí, u ktorých sa kvôli nim vyvinula nespavosť.

Spolu s rastúcou popularitou fitness náramkov a inteligentných hodiniek rastie aj popularita aplikácií určených na meranie spánku. Tie vám dokážu zmerať celkovú kvalitu spánku, povedia vám, ako dlho ste spali a aj to, čo by ste do budúcna mohli zlepšiť. Na prvý pohľad to môže vyzerať, že podobné aplikácie pomáhajú nášmu spánku a mali by sme ich používať. Nuž, v niektorých prípadoch je opak pravdou.

Dr. Guy Leschziner, ktorý pracuje v londýnskej nemocnici, je špecialista na poruchy spánku. „Videli sme už veľa ľudí, ktorí si v dôsledku sledovania spánku alebo čítania si vecí o tom, aký devastačný je nedostatok spánku, vyvinuli vážnu nespavosť,“ cituje ho portál The Guardian

zdroj: wikipedia.org

Jeden z problémov fitness náramkov a aplikácií na meranie spánku je ten, že nie sú klinicky certifikované. Navyše, v skutočnosti nemerajú kvalitu spánku, ale len to, ako veľmi sa počas neho človek hýbe. A to nemusí mať vždy dostatočne výpovednú hodnotu. Ľudia by sa podľa neho mali riadiť svojim vlastným pocitom. 

Ak sa uprostred noci budia a ráno sa cítia unavení, zrejme vedia, že niečo nie je v poriadku a nepotrebujú na to ani aplikáciu. Pokiaľ majú ale pokojný spánok a prebúdzajú sa v podobnom čase, nemusia si prečítať oznam na smartfóne, že dnes spali dobre. 

zdroj: pexels.com

Niektorí ľudia sa až príliš riadia hodnotami z aplikácií a fitness trackerov, čo môže v krajnom prípade vyvolať problémy so spánkom. Ak im napríklad od narodenia stačí menej spánku a appka ich upozorní na to, že by mali spať viac, môže sa u nich prejaviť nocebo efekt. Očakávajú negatívne symptómy kvôli upozorneniu, a preto sa budú cítiť horšie. 

Aplikácie, ktoré merajú spánok, by sme teda mali brať s rezervou. To najdôležitejšie je sledovať svoje telo a neriadiť sa tým, čo povie smartfón. Zmerať spánok totiž nie je tak jednoduché, ako napríklad zrátať počet krokov a treba na to myslieť.

Najnovšie z kategórie: Appky / Soft / Hry

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio