MOBIL.sk MOBIL.sk

Facebook pre svojich používateľov pripravuje inteligentného hlasového asistenta
zdroj: pixabay.com

Facebook pre svojich používateľov pripravuje inteligentného hlasového asistenta

Hoci spoločnosť sociálna sieť Facebook nezažíva v posledných rokoch práve najlepšie obdobie v rámci rôznych káuz a únikov citlivých informácií, neznamená to, že sa nevenuje vývoju nových technológií, ktoré uľahčia používateľom vyhľadávanie informácií a zlepšia zážitok z používania. Najnovšie správy hovoria o chystanom inteligentnom asistentovi po vzore Siri od Applu alebo Cortany od Microsoftu.

Táto informácia pochádza od dvoch bývalých zamestnancov spoločnosti Facebook pre CNBC. Dvojica uviedla, že Facebook vyvíja hlasového asistenta poháňaného umelou inteligenciou, ktorý by mal primárne určený pre okuliare virtuálnej reality Oculus VR a smart displej spoločnosti menom Portal. Facebook je vraj v kontakte aj z viacerými výrobcami smart reproduktorov, s ktorými dohaduje podporu celého ekosystému.

Toto však nie je prvý raz, keď sa Facebook snaží o inteligentného asistenta. V roku 2015 už gigant priniesol asistenta menom "M", ktorý bol však založený na textovej komunikácii s používateľmi v aplikácii Messenger. Používateľom dával rôzne odporúčania, čo majú zjesť, aké miesta navštíviť a podobne. V januári tohto roka sa však Facebook rozhodol projekt zrušiť, pretože nezískal nejaký väčší záujem verejnosti, nakoľko jeho odporúčania a návrhy neboli veľmi intuitívne a vhodné.

Facebook to však vôbec nemusí brať ako prehru, pretože dáta a skúsenosti pri vývoji asistenta "M" sa im môžu zísť práve v tomto prípade. Navyše sa pomer hlasových vyhľadávaní ľuďmi na internete neustále zvyšuje a do budúcnosti by mohol narásť o ďalších 40 %. Hlasový asistent od spoločnosti Facebook tak má šancu, hoci súčasný trh patrí z 97 % asistentom od Google a Amazonu.

Samozrejme, asistent s umelou inteligenciou nebude slúžiť iba ľuďom. Facebooku pomôže lepšie pochopiť, aké produkty si ľudia radi kupujú a spoločnosť tak bude schopná ešte lepšie a presnejšie zacieliť reklamu. Viac informácií dostupných momentálne nie, no je veľká pravdepodobnosť, že sa viac podrobností dozvieme už 30. apríla, keď sa koná veľká konferencia Facebooku s názvom F8, kde spoločnosť zvykne prezentovať chystané novinky.

Najnovšie z kategórie: Facebook

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio