MOBIL.sk MOBIL.sk

Samsung v reklame opäť podvádzal. Graficky upravenú fotku zo zrkadlovky vyhlasoval za fotografický výsledok svojho smartfónu
zdroj: Dunja Djudjic / DIY Photography

Samsung v reklame opäť podvádzal. Graficky upravenú fotku zo zrkadlovky vyhlasoval za fotografický výsledok svojho smartfónu

Z času na čas sa stane, že výrobcovia mobilov pri prezentácii úžasných vlastností svojich smartfónov zabudnú na dobré mravy a zavadzajú svojich zákazníkov. Podobné faux pas sa podarilo malajzisjkej pobočke spoločnosti Samsung. Dunja Djudjic je meno fotografky, ktorá na webe DIY Photography rozpovedala svoj príbeh.

Jedného dňa prišlo fotografke oznámenie, že sa predala jedna z jej fotografií, ktoré ponúkala na internete. Chcela vedieť, komu sa jej fotografia páčila, tak sa dala na reverzné vyhľadávanie fotiek na vyhľadávači Google, kde podľa daného obrázka dokážete vypátrať ďalšie jeho kópie na internete.

Ostala veľmi prekvapená, keď na fotku natrafila na stránkach malajzijskej pobočky Samsungu. Fotka bola konkrétne priložená k modelu Galaxy A8, kde ukazovala možnosti jeho režimu portrét. Fotka bola navyše upravená grafickým programom. Samsung jednoducho legálne kúpil fotografiu dievčiny s listom na perách, pozadie vymenil za zaujímavejšie, kde tvár fotografky zanechal a po úpravách fotku vydával za produkt svojho modelu Galaxy A8 Star.

Na fotke vidíte pôvodnú fotografiu fotografky (vľavo) a obrázok upravený malajzijským Samsungom pre potreby reklamy / Dunja Djudjic

Dunja ostala veľmi prekvapená. Vo svojej výpovedi navyše dodáva, že práca, ktorú na jej fotke odviedli grafici Samsungu je dosť nepodarená. Najhorší na celom príbehu je však fakt, že Samsung sa takto nezachoval poprvýkrát. V minulosti sa už podobného činu pri promovaní fotoaparátu smartfónu dopustil. A nebol jediný. Aj spoločnosť Huawei sa zachovala podobne, keď prezentovala fotografické schopnosti svojho modelu Nova 3 a pritom boli ukážkové fotky fotené zrkadlovkou.

Samsung Galaxy A8 Star / Samsung

Dúfame, že sa podobné chovanie výrobcov bude v budúcnosti opakovať čo najmenej a neboli by sme proti, keby sa už vôbec neopakovalo. Najmä zákazníci, ktorí kupujú produkty technologických spoločností za svoje ťažko zarobené peniaze by si to zaslúžili.

Najnovšie z kategórie: Lifestyle

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio