MOBIL.sk MOBIL.sk

Používatelia YouTube sa čoraz viac uchyľujú k videám s falošným či nebezpečným obsahom
zdroj: MOBIL.sk

Používatelia YouTube sa čoraz viac uchyľujú k videám s falošným či nebezpečným obsahom

Nová štúdia spoločnosti Pew Research Center ukázala, že používatelia YouTubu naprieč všetkými vekovými kategóriami používajú YouTube doslova na všetko. Naneštastie, to nie je všetko.

Výskum sa uskutočnil na vzorke 4594 ľudí každého veku. Absolútne najsledovanejšími sú videá s náučným obsahom. Ľudia jednoducho radi zisťujú ako urobiť niečo, čo doteraz nevedeli. Ide o rôzne návody, tipy a rady vo forme veľmi zrozumiteľných videí. Až 87 % ľudí uviedlo, že YouTube predstavuje veľmi dôležitý prvok pri tom, ako sa učia nové veci. Pritom až polovica z nich patrí do vekovej skupiny 18 - 29 rokov a 41 % do vekovej skupiny 65 +. V tesnom závese sa na druhom mieste v rebríčku nachádzajú zábavné videá, čo nás rovnako neprekvapuje.

Trochu horšie bolo zistenie, že veľká väčšina sledovateľov služby YouTube je počas návštevy samotnej stránky vystavených videám s falošným alebo nebezpečným obsahom. Traja z piatich návštevníkov stránky YouTube narážajú na videá, ktoré ukazujú ľudí v nebezpečných či znepokojujúcich situáciách. Dve tretiny dokonca priznávajú, že si z času načas radi pozrú videá s fake-ovým obsahom. A až 15 % z nich si tento typ obsahu pozerá pravidelne.

via GIPHY

To je pre službu YouTube značný problém, keďže celých 53 % respondentov uviedlo, že YouTube používajú na to, aby si urobili obraz, čo nového sa deje vo sevete. YouTube sa s takýmto obsahom snaží bojovať, no nie vždy sa mu to darí. Tento rok sa niesol na vlne kritiky hneď niekoľkokrát. Pred istým časom sa totiž v trendoch objavilo video s konšpiračnými teóriami a podobné videá boli odporúčané aj v appke YouTube Kids určenej pre deti.

YouTube sa k tejto štúdii aj nepriamo vyjadril. Uviedol, že robí všetko preto, aby boli informácie na stránke s videami relevantné. Len v prvej polovici roku 2018 vymazal až 17 miliónov videí s pochybným obsahom. Použil na to neurálne siete a strojové učenie, ktoré sa snažia takýto obsah stopovať a hľadať. Druhým opatrením bola investícia 25 miliónov dolárov do systému, ktorý sa bude opierať iba overené správy a tieto prinášať ľuďom ako najhodnotnejší obsah.

Najnovšie z kategórie: YouTube

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio