MOBIL.sk MOBIL.sk

Je rozdiel medzi používateľmi malých a veľkých smartfónov? Štúdia to hovorí jasne!
zdroj: MOBIL.sk

Je rozdiel medzi používateľmi malých a veľkých smartfónov? Štúdia to hovorí jasne!

Za štúdiou, ktorá pozorovala rozdiely medzi používateľmi mobilov s malými a veľkými displejmi stoja ľudia z AppOptix, ktorí počas roku 2017 zbierali dáta od 4000 používateľov. Výsledky sme istým spôsobom očakávali.

Každému je zrejme úplne jasné, že čím má človek vo svojom smartfóne viac funkcií, tým viac mobil pri rôznych príležitostiach používa. Lenže zamýšľali ste sa niekedy na d tým, či frekvenciu používania mobilov ovplyvňuje napríklad veľkosť displeja? Ľudia z AppOptix evidentne áno, a tak v minulom roku začali sledovať tisícky používateľov smartfónov, ktorých rozdelili do štyroch skupín podľa veľkosti displeja.

Prvá skupina používala smartfóny s uhlopriečkou menej ako 4,5 palca. Sem spadajú smartfóny ako iPhone SE alebo Sony Xperia XZ1 (2) Compact, čiže vyslovene malé smartfóny. Druhá skupina ľudí združovala používateľom s uhlopriečkami 4,6 až 5 palcov. Tu už nájdeme iPhone 8, Moto Samsung Galaxy A3 či Moto G5. Tretia množina ľudí už používala relatívne veľké 5 až 5,5-palcové smartfóny. Sony Xperia XA2, Samsung Galaxy J5, Xiaomi MI 6 alebo Honor 9 sú smartfóny, ktoré by sme mohli nájsť u tretej skupiny ľudí. Poslednou štvrtou skupinou sú ľudia používajúci tabletofóny, čiže zariadenia s vyslovene veľkými uhlopriečkami displejov 5,5 palca a viac. Ide o ľudí milujúcich Samsung Galaxy Note8, iPhone 8 Plus alebo Huawei Mate 10 Pro.

AppOptix / cez Slashgear

Ako vidíte z grafu vyššie, celý výsledok by sa dal zhrnúť do tvrdenia, že čím väčší displej na smartfóne máte, tým viac času denne trávite manipuláciou s ním. To je spôsobené pravdepodobne faktom, že ľudia zaujímajúci sa o mobilné technológie najviac, si kupujú najdrahšie smartfóny s najviac funkciami. A ako iste vieme, smartfóny na vrchole ponuky mávajú zväčša najrozmernejšie displeje. Na druhej strane však výrobcovia majú vo svojom portfóliu aj veľké smartfóny s výbavou nižšej a strednej triedy. Záver štúdie sa teda dá interpretovať aj spôsobom, že na veľký displej sa zmestí viac obrázkov, ikon, reklamy a viac klikateľného obsahu, ktorý nás drží nalepených na displejoch smartfónov.

AppOptix / cez Slashgear

Spoločnosť AppOptix tiež uviedla, že ľudia sa na mobiloch najviac venujú sociálnym sieťam a komunikácii. Hneď na treťom mieste skončili hry a na štvrtom potom prezeranie internetových stránok s obsahom v tomto poradí: zábava, lifestyle, správy, počasie, športy.

Najnovšie z kategórie: Mobily

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio